Vanliga frågor om månadssparande

Här har vi samlat vanliga frågor och svar. Hittar du ändå inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Logga in på Brummer.se och klicka på “Månadsspar - Starta månadsspar” Där hittar du också information om hur du sätter upp en stående överföring till kontot.

Gå in på ”Pågående order” och välj ”Avbryt order”. Ordern kommer då att pausas för denna månad. Om du pausar ditt månadssparande två månader i rad så kommer ditt månadssparande att avslutas.

Om du missat att föra över pengar så kommer du att få ett mejl med en påminnelse om att föra över likvid. Totalt kommer fyra försök att göras. Om inga pengar finns tillgängliga vid tidpunkten för orderläggning två månader i rad så kommer ditt månadssparande att avslutas.

Gå in på “Månadsspara” och klicka på “Ändra” under översikten “Mitt månadssparande”. Fyll sedan i det nya beloppet och klicka på “Fortsätt” och sedan “Bekräfta” om allt ser korrekt ut. Kom ihåg att även ändra belopp på den stående överföringen

Vill du avsluta månadssparandet klicka på “Avsluta” under “Mitt månadssparande”. Kom ihåg att även avsluta din stående överföring på din internetbank.

För närvarande är det möjligt att månadsspara i Brummer Multi-Strategy och Brummer Multi-Strategy 2xL. Vi ser dock ständigt över vårt erbjudande och kommer informera om det utökas.

Här kan du läsa mer om Brummer Multi-Strategy>>

När du är inloggad i onlinetjänsten klickar du på fliken “Handla” och sedan “Månadsspara”.

Du kan månadsspara från 1000 kronor och uppåt.

Ja, det är möjligt. Antingen via ett konto i ditt eget namn eller via ett konto i barnets namn. Viktigt att tänka på är att om sparande görs i barnets namn så kommer barnet att få tillgång till pengarna vid 18-års ålder. Sparar du istället i ditt eget namn bestämmer du själv när barnet ska få pengarna. För att spara i barnets namn och kunna nyttja onlinetjänsten på ett enkelt sätt krävs fullmakt från vårdnadshavare för att koppla på BankID för inloggning vilket vi rekommenderar.

Vill du månadsspara i fonder behöver du någon av följande kontotyper: investeringssparkonto (ISK), fonddepå eller kapitalförsäkring. Läs noga igenom informationen om de olika produkterna för att se vilket som passar dig bäst. Du kan också prata med någon av våra rådgivare genom att kontakta oss.

Våra fonder är månadshandlade och handlas därför bara en gång per månad. Handel sker alltid den sista bankdagen varje månad och därefter har fonden upp till 15 bankdagar på sig in i nästkommande månad att sätta en kurs. Först när kursen är satt kan likviden betalas ut. I samband med orderläggningen kan du kryssa i att likviden ska betalas ut till ett bankkonto, annars kommer den per automatik att bokas in på ditt konto hos oss igen. Om du begär en inlösen så kommer ditt månadssparande att pausas för den aktuella månaden då det inte är möjligt att ha en köp- och säljorder registrerad på samma konto vid samma handelstillfälle.

Vi använder cookies för att optimera din användarupplevelse av vår webbplats. Med cookies kan vi analysera hur den används och erbjuda dig personligt anpassat innehåll och marknadsföring. Du väljer själv vilka cookies du vill acceptera förutom när det kommer till så kallade nödvändiga cookies som behövs för att hemsidan ska fungera. När du klickar på "Godkänn alla" godkänner du användningen av analys- och marknadsföringscookies, vilket är frivilligt. För att ändra vilka cookies som används klickar du på "Inställningar".

Läs mer om cookies